Köszöntő

Tisztelt Pedagógus Társaim!

A nemsokára megkezdődő 2021-2022-es tanév előtt szeretném a Nemzeti Pedagógus Kar elnöksége nevében küldeni köszönetemet és jókívánságaimat.

Ismételten köszönetet mondok az előző két tanévben tett erőfeszítésekért, helytállásért. A vírus miatti sokkal nehezebb körülmények között is sikerült a neveléssel és oktatással foglalkozó intézmények pedagógusainak bizonyítani, hogy számíthat a társadalom a felelősségteljes munkájukra. A gyorsan változó, sokkal kevésbé kiszámítható, többszörös energiabefektetést, új módszerek használatát is igénylő másfél évben is igyekezett mindenki a tőle telhető legtöbbet kihozni a lehetőségekből. A jelenléti, a vegyes és a digitális munkarend is komoly próbatétel volt, amely alatt még inkább kiderült, hogy az intézményeink ereje az ott dolgozók erejében lakozik. Kiderült az is, hogy az iskolák sokkal többet jelentenek a gyerekeknek, mint tantárgyak, tanítási órák, érdemjegyek és bizonyítványok. Azok a közösségek, amelyek kialakulnak és formálódnak a segítségünkkel a mindennapi óvodai és iskolai munka alapjai.

Remélem, hogy az idei szokásos „három hónapos” nyári szünetben mindenki tudott eleget pihenni, hiszen nagyon nagy szükségünk van a feltöltődésre. Talán volt idő átgondolni az előző év legfontosabb történéseit, amelyek segíthetnek az idei tanév munkájában.

Végezetül azt kívánom, hogy sokkal nyugodtabb, tervezhetőbb tanévünk legyen. Elsősorban a szakmai feladatainkra koncentrálhassunk, személyesen találkozhassunk tanítványainkkal, hogy a közvetlen visszajelzéseikkel, tekintetükkel, fejbólintásukkal éreztethessék, hogy értik, amit mondunk, amit kérünk tőlük. Sikeres mindennapi munkát, igyekvő diákokat, együttműködő szülőket, támogató intézményi környezetet kívánok!  

A Nemzeti Pedagógus Kar elnökeként pedig megerősíthetem, hogy az elnöki köszöntőben leírtak szerint a gyakorlatban megszerzett tapasztalataink figyelembevételével a következő időszakban a legfontosabb feladataink közé tartozik majd áttekinteni és javaslatokat tenni:

  • a pedagógus életpályával kapcsolatban, hogy a béreink biztosíthassák a már pályán lévő pedagógusok nyugodt és színvonalas feladatellátásának feltételeit, illetve vonzóvá tegyék ezt a szép hivatást,
  • a Nemzeti Alaptantervben és a kerettantervekben megjelenő változtatások eddigi hatásairól, beválásáról,
  • a szakképzésben történt változások hatásairól,
  • a digitális munkarend előnyeiről, hátrányairól, alkalmazhatóságáról,
  • az intézményi munka feltételeiről, az intézmények infrastruktúrájának állapotáról.

Azon leszünk, hogy ennek a munkának eredménye is legyen!

 

Tisztelettel és üdvözlettel:

          Horváth Péter

                elnök

Nemzeti Pedagógus Kar