Március 12-én a Nemzeti Pedagógus Kar elnöksége Kaposváron ülésezett. A rendezvény előtt Szita Károly polgármester úr fogadta az elnökségi tagokat a Kaposvári Városházán, ahol egy barátságos és tartalmas beszélgetésre került sor. A polgármester úr szívélyesen köszöntötte a résztvevőket, és az oktatás fejlesztésére vonatkozó gondolatait osztotta meg, kiemelve a köznevelési rendszer jövőbeli irányvonalait és a pedagógusok támogatásának fontosságát.
A találkozó helyszínéül a Városháza díszterme szolgált, amely impozáns barokk stílusával, festett mennyezetével és elegáns faelemeivel különleges környezetet biztosított a megbeszéléshez. A terem csodálatosan megőrzi a múlt örökségét, miközben modern funkcionalitást biztosít, így minden egyes részlete hozzájárult a rendezvény ünnepélyes hangulatához. Az aranyozott díszítőelemek, a finoman kidolgozott oszlopok és a festett mennyezetek a város történelmi gazdagságát idézték, miközben méltó helyszínt biztosítottak a fontos eszmecseréhez.
A baráti találkozón szó esett a Nemzeti Pedagógus Kar múltbeli és jövőbeli feladatairól is. A megbeszélés központjában a pedagógusok munkakörülményei, a köznevelési rendszer jövője és az új oktatási trendek szerepeltek. Az elnökség külön figyelmet fordított arra, hogy a NPK a jövőben hogyan támogathatja hatékonyabban a pedagógusokat és a köznevelési intézményeket, elősegítve azok folyamatos fejlődését és alkalmazkodását a társadalmi változásokhoz.
A rendezvény egyik legfontosabb pontjaként Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke hangsúlyozta, hogy a pedagógusok és az oktatási szakemberek közötti párbeszéd, valamint az önkormányzatok és a tankerületek közötti együttműködés elengedhetetlen a köznevelés fejlődéséhez. Az oktatás jövője együttes felelősségvállalást és hatékony kommunikációt igényel minden érintett szereplő részéről, hogy közösen alakíthassák egy olyan oktatási rendszert, amely a jövő kihívásainak is megfelel.
Ez a találkozó is azt bizonyítja, hogy a jövő nemcsak az oktatás minőségétől, hanem a közös felelősségvállalástól és a folyamatos párbeszédtől is függ. A pedagógusok munkájának megbecsülése, a tanulók számára biztosított megfelelő környezet, valamint az oktatás iránti elkötelezettség mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy sikeres és boldog jövőt építhessünk, tele értékekkel és tudással.
„A jövő pedagógiája: kihívások és lehetőségek” – A Nemzeti Pedagógus Kar szakmai fórumának beszámolója
A 2024-es év tapasztalatait és a 2025-ös év kihívásait tárgyalta a Nemzeti Pedagógus Kar szakmai fórumának résztvevője március 13-án, Kaposváron, ahol a városháza díszterme zsúfolásig megtelt. Az eseményen az oktatás aktuális kérdéseit vitatták meg a pedagógusok, intézményvezetők, valamint a köznevelési szektor más szakemberei.
A rendezvényt Szita Károly, Kaposvár polgármestere nyitotta meg, aki köszöntőjében kiemelte, hogy a pedagógusok munkája meghatározza a jövő társadalmát. Hangsúlyozta, hogy az iskolákban dől el, hogy a fiatalok milyen értékrendet visznek magukkal az életbe. Az oktatás szerepe és hatása különösen fontos, hiszen nemcsak tudást, hanem irányt is ad a jövő generációinak. A polgármester a digitális oktatás és a mesterséges intelligencia kihívásaira is kitért, amelyek új feladatok elé állítják a pedagógusokat.
Balatoni Katalin, köznevelésért felelős államtitkár asszony, a 2024-es év tapasztalatait és a 2025-ös év kihívásait ismertette. Előadásában hangsúlyozta, hogy az oktatás területén számos új lehetőség nyílt meg, de ugyanakkor kihívásokkal is szembe kellett nézni. Az államtitkár asszony beszélt a pedagógusok munkakörülményeinek javulásáról és arról, hogy milyen lépéseket terveznek a jövőben a köznevelés megerősítésére.
Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a fórumon elmondta, hogy a szervezet folyamatosan kapcsolatban áll a pedagógusokkal, hogy meghallgassa tapasztalataikat, problémáikat, és javaslatokat tegyen a döntéshozóknak. A szakmai fórumon kiemelte, hogy az utóbbi időszakban jelentős javulás történt a pedagógusok munkakörülményeiben, és a kar célja, hogy a pedagógusok véleményét összegzi, valamint képviselje a szakma érdekeit.
Bíró Gábor, a mesterséges intelligencia lehetőségeiről a köznevelésben tartott előadást. A technológia előretörése új lehetőségeket kínál, de komoly kérdéseket is felvet. Bíró Gábor a mesterséges intelligencia szerepét és alkalmazási lehetőségeit ismertette a pedagógiai munkában, és arra hívta fel a figyelmet, hogy a technológia helyes alkalmazásával hatékonyabban támogathatják a tanulási folyamatokat, de az etikai és pedagógiai szempontok figyelembevétele is elengedhetetlen.
A fórum záróbeszédét Bedő Kornél, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökségi tagja tartotta, aki az összegzésében kifejtette, hogy a pedagógusok és az oktatásban dolgozó szakemberek szerepe meghatározó az ország jövője szempontjából. Azt is hangsúlyozta, hogy az oktatás folyamatos fejlődése és a pedagógusok munkakörülményeinek javítása kiemelt feladat, amelyhez az önkormányzatok és a szakmai szervezetek szoros együttműködésére van szükség.
A konferencia eredményesen zárult, és számos konstruktív javaslat fogalmazódott meg az oktatás jövőjének alakításához. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a szakmai párbeszédek és az együttműködés kulcsfontosságúak a köznevelési rendszer további fejlesztésében.
https://kapos.hu/hirek/kultura/2025-03-13/pedagogusok_foruma_kaposvaron.html
https://www.hirstart.hu/hk/20250313_szakmai_forumot_tartott_a_nemzeti_pedagogus_kar_kaposvaron
https://www.sonline.hu/helyi-kozelet/2025/03/pedagogusok-kozos-munkaja