Az olvasás és a kreativitás fejlesztése kulcsfontosságú a diákok fejlődésében

Az olvasás népszerűsítésére és a kreativitás fejlesztésére az Epson Magyarország Olvasni jó! címmel iskolai versenyt szervezett, amely a közép- és általános iskolás diákokat célozta meg. A napjainkban egyre inkább elterjedő digitális eszközök és közösségi média hatására az olvasás iránti érdeklődés csökkenő tendenciát mutat, és már a legfiatalabb generációknál is egyre inkább háttérbe szorul a könyvek világa.

 

Az Olvasni jó! versenyre a diákok kedvenc olvasmányélményeiket dolgozták fel. A pályamunkák széles skálát öleltek fel, a ceruzás rajzoktól kezdve a festmények, fotók és videók révén egészen a digitális illusztrációkig. A versenyt a United Way alapítvány támogatta, akik a Könyvforgatók programjuk keretében a hátrányos helyzetű gyerekek olvasási készségeinek fejlesztésére összpontosítanak. Nagy Andrea, a United Way igazgatója elmondta, hogy „a Könyvforgatók programunkkal azon dolgozunk, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek számára is elérhetővé váljanak azok az olvasási készségek, amelyek a sikeres tanuláshoz és a jövőbeli boldoguláshoz elengedhetetlenek. Az Epson Olvasni jó! versenye csodálatos lehetőséget ad arra, hogy a fiatalok megosszák az olvasás iránti lelkesedésüket, és közben a kreatív kifejezés lehetőségét is kibontakoztassák.”

A verseny eredményei és az alkotások minősége is alátámasztják, hogy az olvasás és a kreativitás fejlesztése kulcsfontosságú a diákok személyes és tanulmányi fejlődésében. Az Epson Magyarország legújabb európai kutatása is fontos eredményeket hozott, mely szerint a szülők és tanárok többsége egyetért abban, hogy a papíralapú tananyagok nem elavultak.

A tanárok 63%-a és a szülők 60%-a úgy véli, hogy a papíralapú anyagok segítik az olvasási készségek javítását és a tudás megőrzését. A magyar szülők 62%-a kifejezetten örülne, ha nagyobb szerepet kapnának a papíralapú tananyagok az iskolákban, mivel szerintük azok segítik a tanulást és az aktivitást.

Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője elmondta, hogy „a kutatásunk szerint a szülők és tanárok többsége a papíralapú és digitális tananyagok kiegyensúlyozott használatát tartja ideálisnak. Az Epson örömmel rendezte meg ismét az országos iskolai versenyt, amely hangsúlyozza a hagyományos tananyagok fontosságát az olvasási készségek fejlesztésében. Gratulálunk minden pályázónak és a nyerteseknek!

Balázsy Panna gyerekkönyvszerző szerint „Minden könyv egy új világot nyit meg a gyerekek előtt, és nemcsak szórakoztatnak, hanem tanítanak is. Fontos, hogy minél több gyermek találjon rá az olvasás örömére, mert az olvasás nemcsak a tudást, hanem a képzeletet, a szókincset és a kritikai gondolkodást is fejleszti. Az ilyen versenyek pedig nagyszerű lehetőséget adnak arra, hogy a gyerekek megéljék az olvasás varázsát, és átadják azt másoknak is.”

A verseny során bemutatott alkotások és a kutatás eredményei egyértelműen rámutatnak arra, hogy a papíralapú tananyagok és az olvasás kulcsszerepet játszanak a diákok fejlődésében. Az Epson Magyarország elkötelezett amellett, hogy a jövőben is támogassa az olvasás népszerűsítését és segítse a fiatalokat abban, hogy újra rátaláljanak a könyvek világára.

https://www.digitalhungary.hu/kultura/Az-olvasas-es-a-kreativitas-fejlesztese-kulcsfontossagu-a-diakok-fejlodeseben/26576/