Beszámoló a Nemzeti Pedagógus Kar Testnevelés, gyógytestnevelés és sport tagozat online konferenciájáról

A Nemzeti Pedagógus Kar Testnevelés, gyógytestnevelés és sport tagozata 2025.november 6-án sikeresen megtartotta online konferenciáját, amelyen a pedagógusokat jelenleg leginkább foglalkoztató kérdések kerültek fókuszba. A rendezvény iránt kimagasló volt az érdeklődés: a Microsoft Teams rendszer kapacitáskorlátja miatt a regisztrációt 250 főnél le kellett zárni.

Kulcsár Róbert, az NPK Nemzeti Pedagógus Kar Testnevelés, gyógytestnevelés és sport tagozat elnöke megnyitóját követően Ajtony Ákos, az NPK Felügyelő Bizottságának elnökétől tájékoztatót hallhattunk a Nemzeti Pedagógus Kar választási folyamatáról.

Dr. Lebanov Józseftől, a Belügyminisztérium, Köznevelési Stratégiai Főosztály főosztályvezetőjétől részletes áttekintést kaptunk a teljesítményértékelés eddigi tapasztalatairól és a megvalósításához kapcsolódó feladatokról. Láthattunk egy SWOT analízist, amely kijelölte a fejlesztési irányokat

Ezt az iskolavezetés szemszögéből megfogalmazott első benyomásokkal egészítette ki Horváth Péter, az NPK elnöke, aki konkrét javaslatokat is tett a rendszer finomítása érdekében.

Külön blokk foglalkozott a TÉR értékelés megvalósulásával a Pedagógiai Szakszolgálatoknál. A résztvevők Mádai Mónika, a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Gyógytestnevelés munkaközösség vezetőjétől konkrét módszertani javaslatokat és működési tapasztalatokat ismerhettek meg.

Tóthné Dr. Kälbli Katalin, PhD, egyetemi adjunktus, gyógypedagógus és szakedző  „Boldogságra hangolva – lelki jólét tanároknak” című előadásában a pedagógusok kiégéséről, a mentális egészség megőrzéséről beszélt érdekfeszítően. Kellemes meglepetésként felajánlott az érdeklődőknek egy terápiás beszélgetést, a kiégés elkerülése érdekében.

Utolsó előadóként Panulin Szabolcs, a Csaholci Általános Iskola, testnevelője, igazgató helyettese a testnevelő tanárok nézőpontjából bemutatott tapasztalatok tovább árnyalták a képet, segítve a mindennapi pedagógiai gyakorlatba történő beépítést.

Összességében a konferencia értékes szakmai tartalmat kínált, elősegítve a teljesítményértékeléssel és a mindennapi pedagógiai munkával kapcsolatos tájékozódást. A nagy érdeklődés és a résztvevők aktív hozzájárulása igazolta a szervezés létjogosultságát; a visszajelzések alapján a tagozat a jövőben is folytatja a hasonló tematikájú szakmai fórumok szervezését.