- Ez az event elmúlt.
2019.05.09. NPK FEJLESZTŐ-, KONDUKTORI ÉS GYÓGYPEDAGÓGIA TAGOZAT KONDUKTÍV PEDAGÓGIA MUNKACSOPORTJÁNAK KONFERENCIÁJA
2019-05-09 / 09:00 - 15:30
Esemény Navigation
A Nemzeti Pedagógus Kar Fejlesztő-, Konduktori és Gyógypedagógiai Tagozata 2019. május 9-én konferenciát szervez
„Terápiák alkalmazásainak lehetőségei a konduktív pedagógia gyakorlatában és mozgássérült gyermekek fejlesztésében”
címmel, amelynek helyszíne:
Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Díszterme
1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40.
A jelentkezési határidő: 2019. május 5.
A jelenlétről a Nemzeti Pedagógus Kar igazolást állít ki.
PROGRAM
08:30 – 09:00 Regisztráció
09:00 – 09:30 Köszöntő
A konduktív pedagógiai munkacsoport helyzetelemzése
Gacsó Adrienn, a Fejlesztő-, konduktori és gyógypedagógiai szakma tagozat Konduktív pedagógiai munkacsoportjának vezetője
09:30 – 10:00 Szenzoros szemléletű fejlesztés a konduktív pedagógiában – a konduktív pedagógia és a szenzoros alapú
terápia az integrált nevelésben, a BTM és SNI diagnózisú gyermekek fejlesztésében
Máramarosi Pap Andrea, gyógypedagógus-logopédus, DSZIT-terapeuta, Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda és EGYMI, utazó gyógypedagógiai intézményegység
Uri Ildikó, konduktor, fejlesztőpedagógus, Kulcsár-féle komplex mozgásterapeuta,Szigetszentmiklósi Napraforgó Óvoda és Bagoly Sziget Mozgás- és Képességfejlesztő Kuckó
10:00 – 10:15 TSMT alkalmazása mozgássérült gyermekek fejlesztésében
Vágner Judit, konduktor, gyógypedagógus, TSMT terapeuta, BHRG Alapítvány, Budapest
10:15 – 10:45 Fokozatosság-nehezítés-tudatosság – az Alapozó terápiás fejlesztés lépcsőfokainak lehetőségei a konduktív
pedagógiai folyamatban
Balics Fruzsina, konduktor, Alapozó terápiás fejlesztő szakember Prizma EGYMI, utazó gyógypedagógiai intézményegység, Budapest
Gacsó Adrienn, konduktor, okleveles neveléstudomány szakos bölcsész, szakvizsgázott pedagógus, Alapozó terapeuta
Prizma EGYMI, utazó gyógypedagógiai intézményegység, Budapest
10:45 – 11:15 Kávészünet
11:15 – 11:45 A ritmikus intendálás hatékonysága a kognitív-motoros tanulás folyamatában – a konduktív pedagógiai
szemlélet szerepe az egyéb pszichés fejlődési zavarral élő gyermekek fejlesztésében
Máthé Tóth Magdolna, konduktor, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus, szakvizsgázott fejlesztőpedagógus, Hétvezér
Általános Iskola, Székesfehérvár
11:45 – 12:15 A kutya, mint motivációs eszköz a mozgásterápiában – hogyan működjünk együtt egy négylábúval?
Horváth Kata, konduktor, okleveles neveléstudomány szakos bölcsész, mozgásterapeuta, Kis Pingvin Kucorgó, Budapest
12:15 – 12:45 A konduktor szerepe az SDR rehabilitációban
Pálfi Anett, konduktor, Budai Gyermekkórház Gyermekgyógyászati Rehabilitációs Osztály
12:45 – 13:45 Kávészünet
13:45 – 14:45 Műhelyfoglalkozások
Máramarosi Pap Andrea, Uri Ildikó
Esetmegbeszélés a szenzoros szemléletű mozgásterápia lehetőségeiről a különböző diagnózisú SNI-s gyermekek ellátásában
Máthé-Tóth Magdolna
Tervezés, feladatok, eszközök a mozgásfejlesztés folyamatában
Pálfi Anett
SDR műtét utáni rehabilitációs terv összeállításának szempontjai, esetmegbeszélés
15:00 – 15:30 Munkacsoport alakuló megbeszélése
résztvevő konduktorok részére