Ma azért találkoztunk, hogy az iskolák, tanítók szerepéről beszéljünk a sikeres óvoda-iskola átmenet kérdésében.
Hogyan tudják ők a családok együttműködésével segíteni a gyermekeket abban, hogy beilleszkedjenek az iskolákba és elinduljanak a tanulás egy új útján.
Hiszem, hogy a gyermekeknek az a legjobb, ha együtt gondolkodunk, ha megtaláljuk, hogy miként állhatunk mellettük szülőként, pedagógusként, fenntartóként és oktatásirányítóként. Életkori sajátosságokat figyelembe véve az óvoda meghatározó, ezért is vezetjük be 2025 szeptemberétől a nagycsoportosok esetében a napi ÖSSZESEN 45 PERCES iskolaelőkészítő foglalkozást.
Azonban a teljes folyamat nem itt kezdődik és nem itt végződik.
Óvoda előtti időszak
- A gyermekek nevelése, fejlesztése teljes egészében a családokban valósul meg
- A bölcsődének is egyre erősödő feladata van
Óvoda utáni időszak
- Az iskola szerepe lesz meghatározó
Ezért a mai napon meghívtam a Nemzeti Pedagógus Kar tanítói tagozatát, tanítókat, családszervezeteket, fenntartókat, a pedagógusképzés és az oktatásirányítás képviselőit.
Köszönöm a közös gondolkodást!
Forrás:https://www.facebook.com/balatonikata