„Az iskolai nyelvoktatás következő tíz éve” konferencia beszámoló

A Nemzeti Pedagógus Kar Idegen nyelvi tagozata Az iskolai nyelvoktatás következő tíz éve címmel a Nyelvtudásért Egyesülettel együttműködve konferenciát tartott az alábbi témák mentén:
  • idegen nyelvi tankönyvjegyzék
  • felsőoktatási bemeneti követelmény változása 2020-tól (kötelező B2 szintű nyelvvizsga)
  • külföldi tanulmányi utak lehetősége a 9. és 11. évfolyamos tanulók számára

A konferencia elején Nikolics Noémi NPK idegen nyelvi tagozati elnök adott tájékoztatást a főbb témák jogszabályi hátteréről ill. arról, hogy az intézkedések hogyan hatnak a pedagógusok munkájára a kompetenciaindikátorok szempontjából.
Rozgonyi Zoltán, a Nyelvtudásért Egyesület elnöke az előadásában elsősorban a 2020-as változások lehetséges hatásait mutatta be az eddigi statisztikai adatok alapján.
A meghívott vendégeink közül Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkár úr tájékoztatta a résztvevőket a kormány középtávú idegen nyelvi stratégiájának eddig kidolgozott elemeiről.
Hermann Zoltán, az MTA Közgazdaság-tudományi Intézetének tudományos munkatársa a köznevelés indikátorszámai alapján a külföldi tanulmányutak költséghatékonysági kérdéseire világított rá.
Dr. Öveges Enikő és Dr. Kálmán Csaba, az ELTE BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékének adjunktusai az elmúlt hetekben végzett online kutatás eredményeit mutatták be, amelyből kiderült, hogy a három intézkedés mennyire népszerű és elfogadott a pedagógusok körében.
A konferencia második részében a résztvevők kérdéseket fogalmazhattak meg és tehettek fel az előadóknak.
Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke részletes tájékoztatást adott a 2020-tól érvényes felvételi pontszámításról.
Borosán Beáta, az EMMI Oktatásért Felelős Helyettes Államtitkárság Köznevelési és Szakképzési Programkoordinációs Osztály osztályvezetője a külföldi tanulmányutakkal kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy igyekezzünk lehetőségként tekinteni a nyelvi utakra, és a program kidolgozása során várják a tapasztalatainkat.
Jilly Viktor, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorlóiskola angoltanára is a lehetőségek optimális kihasználására hívta fel a figyelmet.
A konferencián a résztvevők számos kérdést és javaslatot fogalmaztak meg, amelyeket összesítés után továbbítani fogunk az a kormány és az EMMI megfelelő döntéshozói felé.