Beszámoló a Nemzeti Pedagógus Kar – Testnevelés, gyógytestnevelés és sport tagozat szakmai napjáról

 

2020. november 19-én a Nemzeti Pedagógus Kar Testnevelés, gyógytestnevelés és sport tagozata megtartotta szakmai napját, amely a vírushelyzetre való tekintettel online került megrendezésre. A konferencia fókuszában a testnevelés és gyógytestnevelés digitális oktatása állt, amelynek aktualitását a középiskolában újra bevezetett digitális munkarend adta.

Szeleczki János, a Nemzeti Pedagógus Kar főtitkára nyitotta meg a rendezvényt, ezután Pánger Andrea tagozati elnökségi tag, gyógytestnevelés munkacsoport-vezető számolt be a tagozat eddigi munkájáról, kitűzött jövőbeli céljairól.

Katona Zsolt Bálint, a győri Széchenyi Egyetem Testnevelési és Sportközpont munkatársa, a Pécsi Egyetem doktori iskolájának hallgatója munkatársaival az egészségtudatos viselkedést és a testedzés tudatosságát vizsgálta a távolléti testnevelés oktatása során. A kutatás eredményeit ismertette a hallgatósággal.

Kövesdi Orsolya az, MTTOE gyógytestnevelés tagozatának elnöke és Kulcsár Róbert, az NPK testnevelés tagozat elnöke a 2019-20-as tanév végén, a két szervezet által kezdeményezett kérdőív eredményeit dolgozták fel. A téma digitális oktatás tapasztalatainak ismertetése volt, a gyógytestnevelők és testnevelők válaszai alapján.

Ezután egy témafelvetést hallgathattak meg az érdeklődők az emelt szintű testnevelés érettségi ellentmondásairól, a vizsgáztatás nehézségeiről.

A konferencia célja a problémafelvetés, az együtt gondolkodás elindítása volt, amelyre résztvevők többsége fogékonynak bizonyult. Ezt bizonyítja a vélemények alapján összerakott szófelhő, amelyben a három leggyakrabban megemlített kifejezés az online, az informatív és a motiváció volt.

Kulcsár Róbert
NPK Testnevelés, gyógytestnevelés és sport tagozat elnöke