Hazánkban, némely egyetemeken a mesterséges intelligencia már egyre hatékonyabban beépül az oktatásba.
A mesterséges intelligencia (MI) egyre jelentősebb szerepet játszik a magyar felsőoktatásban, különösen a Széchenyi István Egyetemen, ahol az oktatás, az ipari fejlesztések és az egészségügy terén is áttörő megoldásokat kínál – írja http://Új távlatok és kockázat is a mesterséges intelligencia az Origo.
„A hallgatói szempontból leginkább az ötletelési fázisban használhatók az MI nyújtotta lehetőségek, hiszen növelik a hatékonyságot – fokozzák ugyanakkor a felületesség veszélyét is” – figyelmeztet Pap Martin Felicián, az egyetem fejlesztőmérnöke. Szerinte a mesterséges intelligencia megfelelő használata előnyt jelent, de a diákoknak meg kell tartaniuk a kritikus gondolkodásukat.
Az MI az oktatók munkáját is hatékonyabbá teszi: támogatja a tananyagfejlesztést, segíti a személyre szabott tanulást, valamint lehetővé teszi a gyors, automatizált értékelést. A virtuális asszisztensek, chatbotok és plágiumellenőrző rendszerek ma már sok helyen alapvető eszközök az egyetemeken.
Az egyetemen működő Digitális Fejlesztési Központ emellett olyan ipari és technológiai fejlesztésekért felel, mint a környezetbarát permeteződrón, egyedi helymeghatározó megoldás vitorlásversenyekre, vagy a virtuális ralipálya-szimuláció. A csapat dolgozott olyan infrakamerás szemüvegen is, amely a szemmozgás alapján segít diagnosztizálni a középfül állapotát.
„Mintegy 100 főt foglalkoztató szervezetünk különféle technológiák integrálásával egyedi és innovatív digitális megoldásokat kínál” – fogalmaz Pap Martin Felicián. Az ipari projektekbe a hallgatók is bekapcsolódhatnak: a gyakornoki programon keresztül valódi fejlesztési tapasztalatokat szereznek, mentorok támogatásával.
A mesterséges intelligencia tehát nemcsak tanulási, hanem karrierépítési lehetőségeket is biztosít – a Széchenyi István Egyetemen az oktatás és az innováció kéz a kézben halad, hogy megfeleljen a jövő kihívásainak.