Alapfokú művészetoktatás a jövő pedagógusaiért – Szakmai konferencia az innováció és fejlődés jegyében

Tegnap lezajlott a Nemzeti Pedagógus Kar Alapfokú művészetoktatás szakmai tagozat online konferenciája délelőtt 10.00 órától 12.20 között. 

Bodrogai Tibor, a Nemzeti Pedagógus Kar alelnökének köszöntője után dr. Szikora Ágnes, az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának vezetője tartott előadást, melynek címe „Az alapfokú művészeti iskolában dolgozó pedagógusok számára elérhető választható képzések 2025. szeptemberétől”.

Választ kaptunk arra, hogy melyek lesznek az alapfokú művészeti iskolában dolgozó pedagógusok számára elérhető választható képzések 2025. szeptemberétől, hogy lefedik-e a képzések valamennyi művészeti ágat és tantárgyat, hogy ingyenesek lesznek-e a képzések, illetve kapunk-e segítséget a pedagógus-továbbképzési intézményi program elkészítéséhez.

Következett Bessenyeiné Tóth Tünde, az Oktatási Hivatal Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztályának munkatársa, előadásának címe:  „A 419/2024 (XII.23.) kormányrendelethez, a pedagógusok továbbképzéséhez kapcsolódóan az informatikai felület működésének bemutatása”

Első kézből kaptunk tájékoztatás a jelenleg még tesztelés alatt álló, a továbbképzési rendszerhez kapcsolódó informatikai rendszer működéséről.

Mindkét előadás nagyon hasznos és informatív volt.

A konferencia utolsó előadója Richter Annamária mesterpedagógus volt,  előadásának címe: „Korai zenei fejlesztés, az óvodás korú gyerekek bevezetése a klasszikus zene világába – egy zenetanár tapasztalatainak bemutatása a mesterprogramján keresztül”. 

A korai zenei fejlesztés fontossága és hasznossága megkérdőjelezhetetlen, nem csak a hangszertanulás, hanem valamennyi képesség kialakulására jó hatással van. Sokféle innováció jelen van ma már az intézményekben, ebből ragadtunk ki egyet. Bemutatásra került, hogy a mesterpedagógus a mesterprogramjában milyen eszközökkel, milyen eredményeket ért el. Előadásában kiválóan összefoglalta sokrétű tehetséggondozó, fejlesztő munkáját, amelyet szubjektív elemekkel, illetve fotókkal , videókkal tarkított prezentációval tett még színesebbé.

Az előadásra több, mint 200 regisztráció érkezett, az előadáson szinte végig 170 körül volt az online térben tartózkodók száma.