Kárpát-medencei Magyar Pedagógus Szervezetek találkozója és kihelyezett Elnökségi Ülés

Beszámoló

Nemzeti Pedagógus Kar Kihelyezett elnökségi ülése-Kárpát-medencei Magyar Pedagógus Szervezetek találkozója
Sonkád, 2023.02.24-26.

Hatodik alkalommal került sor Iszák Tibor a Nemzeti Pedagógus Kar alelnökének, Sonkád polgármesterének szervezésében az NPK kihelyezett elnökségi ülésére, valamint a Kárpát-medencei Magyar Pedagógus Szervezetek találkozójára.

Az elnökségi ülésen az elnökség tagjai megbeszélték a budapesti országos küldöttgyűlés tapasztalatait, kijelölték az ezzel kapcsolatos következő időszak feladatait. Szaszák Csaba szakképzésért felelős elnökségi tag beszámolt a 2022. évbe lezajlott szakképzési programok eredményeiről, az esztergomi zárókonferenciáról. A következő napirendi pontban Iszák Tibor alelnök úr tájékoztatta a résztvevőket a határon túli magyar pedagógusok szervezetével történt együttműködésről. Horváth Péter elnök úr felvázolta a 2023. év terveit, az NPK-ra váró feladatokat, lehetőségeket. Az ülés végén az elnökség tagjai eszmecserét folytattak a köznevelés aktuális problémáiról.

Február 25-én Plenáris tanácskozásnak adott helyet a Sonkád és Mikro-körzete Szociális Alapszolgáltatási Központ. Iszák Tibor az NPK alelnöke, Sonkád Község polgármestere, valamint Dr. Tilki Attila országgyűlési képviselő köszöntötte a megjelenteket.  A kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából egy perces néma felállásra kérte a jelenlévőket. Beszélt napjaink problémáiról, a pedagógusok gyermekvédelemben betöltött szerepéről.

Kisfaludy László helyettes államtitkár (BM) megnyitójában beszélt a köznevelés jövőképéről. Kiemelte az Európai Unió számára készített 2021-2030-as köznevelési stratégia célokat. Hangsúlyozta, hogy a szükség van a keresztyén hagyományok megerősítésére, a pedagógusokról szóló tévhitek eloszlatására, olyan tények, üzenetek közvetítésére, melyek  elősegítik a pedagógusok társadalmi megerősödését. A magyar köznevelés fejlődéséhez szükség van az egységes keretrendszerre, a teljesítményalapú bérezésre, a közszolgálat fogalmának pontosítására.

Az elkövetkezendő időszak számos feladatot hoz, melyhez Helyettes Államtitkár úr szeretne a Nemzeti Pedagógus Kar tagjaitól sokkal több párbeszédet, javaslatot, együttműködést kérni.

Pölöskei Gáborné a Kulturális és Innovációs Minisztérium helyettes államtitkára a magyar szakképzés fontosságáról tartott előadást határon innen és túl viszonylatában. Bemutatta a stratégiai indikátor rendszert, az együttműködés formáit, lehetőségeit.

Dr. Gloviczki Zoltán az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora a magyar pedagógusképzés történetét idézte fel, majd gondolatokat ébresztett a jelen pedagógusképzés irányáról, lehetőségeiről.

Hajnal Gabriella a Klebelsberg Központ elnöke című előadásában az állami szerepvállalás fontosságáról beszélt. A jelen problémáit részletezve felvázolta a következő év feladatait, a terveket. Hangsúlyozta, hogy a pedagógusok, vezetők  és fenntartók is olyan kihívásokkal szembesülnek, melyek miatt szemléletváltásra, új szabályokra van szükség.

Utolsó előadóként Dr. Vizi László Tamás a Magyar Kutató Intézet tudományos főigazgató helyettese bemutatta az intézet felépítését, működését, céljait, tudományterületeit, eredményeit. A 2019-ben alapított intézet ma már több, mint 40 hazai és nemzetközi együttműködéssel büszkélkedhet.

A plenáris ülés végén Aáry-Tamás Lajos az oktatási jogok biztosa kívánt további jó munkát, kitartást a jelenlévőknek, a nevelés, oktatás minden résztvevőjének.

A rendezvény fő eseményeit a Kárpát-medencei Pedagógus Szervezetek ( Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Muravidéki Pedagógusok Egyesülete, Vajdasági Magyar Pedagógusok Szövetsége, Észak-Bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete) képviselőjével való egyeztetés, konzultáció, kötetlen beszélgetés zárta.

sdr
sdr
sdr
sdr
sdr
sdr
dav
dav
dav
dav
dav
sdr
dav
dav
dav
dav
dav
dav
dig
sdr
sdr
dav
dav
dav