Tisztelt Kollégák!
Az alábbiakban olvasható Dr. Szebedy Tas András a Nemzeti Pedagógus Kar Intézményvezetői tagozatának elnökének beszámolója a 2021. február 18.-án sikeresen lezajlott online szakmai konferenciájáról.
Beszámoló a Nemzeti Pedagógus Kar Intézményvezetői Tagozatának 2021. február 18-án megtartott szakmai konferenciájáról
A vezetői munka egyik fő feladata az információk kezelése, a pontos és a közvetlen tanulási környezetet meghatározó ismeretek, az ágazati irányítás, az oktatási intézmények és a pedagógusok életére ható szabályozással kapcsolatos hírek figyelemmel kísérése.
A vezetői közöségben a 2020. év egyszerre adott számtalan komoly feladatot a COVID19 vírus megjelenése miatt 2020. március közepétől a teljes iskolai diákság digitális oktatásának elrendelésével, majd a második hullámban 2020 novemberétől a középiskolák 14 éves kor feletti korosztálya számára a távoktatási rendszer megindításával. Mind a két időszak nagy kihívást jelentett a vezetők számára az oktatási tevékenység új keretek közötti megszervezése tekintetében.
Volt tehát a vezetői tagozat konferenciájának előkészítésekor sok olyan téma, amelyről minden intézmény állandóan beszél, amivel kapcsolatban jó volna, ha megjelenne az irányelvek, a központi támogatások, a lehetőségek bemutatása, a kreatív és olykor tanári felkészültségi erőnket felülmúló megoldások elemzése.
Ugyanakkor mégis a legtöbb kérdés a vezető kollégák részéről a középiskolai körben a 2020-ban megjelent új NAT 2020 után az érettségi követelmények változása ügyében vetődött fel. Ezért döntöttünk úgy, hogy a tájékoztatást most ezen a területen fontos megkezdeni.
A fő tantárgyak közül a történelem és a matematika minden érettségiző iskolát érintő témakör. Ezekkel kezdtük. A magyar lesz a következő, amelyre a kollégák nagyon várnak, és a többi tárgyból is hamarosan világossá válik majd a felkészítés változásainak kerete, szakmai lehetőségei.
Hajnal Gabriella a KK elnöke a követelmények változásainak alapelveiről szólt a konferencián és a jelen időszak előttünk álló érettségi lebonyolításáról is adott lényeges információkat, válaszokat.
Csapodi Csaba érthetően vázolta a matematika érettségi változtatásának szükségességét, és a lényeges pontokat ezzel kapcsolatban.
A történelem érettségi követelményeiről szólt Dr. Nánay Mihály, aki beszélt lényeges új elvárás részleteket kiemelve, és több szempontból jól értékelte az érettségiztetés változó szemléletét.
Pálfi Erika tartalomfejlesztési főosztályvezető asszonytól megtudtuk, az EMMI ígérete szerint a Nemzeti Pedagógus Kar és a Pedagógus Szakszervezet a teljes követelményrendszer szövegét megkapja véleményezésre. A szakmai tagozatok készülnek a szakmai tárgyanként a vélemények megfogalmazására.
Köszönjük a konferenciánkhoz az előzetesen küldött kérdéseket, és a nagyszámú részvevő figyelmét.
Szándékunk a további érettségi követelményekkel kapcsolatos tájékoztatás szervezése.
Kérjük, figyeljék a Nemzeti Pedagógus Kar honlapját.
Üdvözlettel,
Dr. Szebedy Tas András
intézményvezetői tagozat elnök
Nemzeti Pedagógus Kar
Az előadók rendelkezésünkre bocsátották az előadások anyagát, így ezek az alábbi linkeken olvashatók.
Csapodi Csaba – A matematika érettségi vizsga követelményeinek változása az új Nemzeti Alaptantervhez igazítva:
Dr. Nánay Mihály – A történelem érettségi 2024.:
https://nemzetipedkar.hu/wp-content/uploads/2021/03/dr-nanay-mihaly-tortenelem-erettsegi-2024.pdf